Intrebari frecvente

 

1. Care sunt principalele familii olfactive care stau la baza producerii parfumurilor?

Referitor la diversitatea compozitiilor parfumate, Comitetul Francez al Parfumului a stabilit o clasificare in 7 mari familii, acestea avand mai multe subdiviziuni (clasificare aplicabila atat pentru aromele feminine, cat si pentru cele masculine).

             Familia citricelor – cuprinde parfumurile obtinute din coaja fructelor (lamaie, portocala, bergamota, etc.); sportivi si dinamici, energici si volubili, acestea sunt caracteristicile persoanelor care adopta aceasta familie de parfumuri.

             Familia florala – este compusa preponderant din aromele florale soliflore (trandafir, tuberoza, levantica, etc.), buchet floral, florale verzi, aldehidate, lemnoase, lemnoase - fructate, etc. Aceasta familie este apreciata de oamenii cu un caracter sensibil si generos.-

             Familia ferigilor – contrar denumirii, nu reflecta mirosurile acestor plante, ci asociaza notele lemnoase cu cele de levantica; pentru un public mai mult masculin caruia ii plac mirosurile clasice, plin de eleganta si care nu da gres niciodata.

             Familia “Chypre” – denumirea isi are originea de la numele unui parfum creat de Francois Coty care reuneste arome de muschi de stejar, cu cele de citrice, florale si fructate; preferate de personalitati puternice, independente si voluntare

             Familia lemnoaselor – este destinata, preponderant, clientelei masculine; utilizeaza santalul sau cedrul, dar, in egala masura, si pachuli si vetiver: miros de padure, de conifere, ambra, etc. ; pentru cei care au gustul aventurii si al provocarii si care adora miresmele puternice si proaspete.

             Familia ambrei (sau orientala) – prezinta arome calde si pudrate, cu accente de vanilie; aceasta familie seduce atat femeile, cat si barbatii carora le plac aromele captivante, cu un caracter misterios si navalnic.

             Familia “piele” – este destinata exclusiv barbatilor si evoca mirosul de tutun, de fum si piele. Aceasta familie foarte senzuala se adreseaza femeilor si barbatilor care iubesc mirosurile captivante si calde de vanilie, ambra, si care indraznesc sa poarte un parfum cu caracter.

2. Care este diferenta dintre Esenta de Parfum, Apa de Parfum, Apa de Toaleta si Apa de Colonie?

O compozitie parfumata este un amestec intre materii prime variate care se adauga in cantitati specifice, respectiv ulei de parfum, alcool si apa. Creatorul de parfum defineste categoria in functie de nivelul de concentratie a celor trei componente.

Diferentele sunt date, pur si simplu, de cantitatea sau concentratia de uleiuri in parfum. Cea mai mare concentratie este in Esenta de Parfum (15-30%). Urmatoarea ar fi Apa de Parfum (8-15%), apoi Apa de Toaleta (4-8%), si in cele din urma Apa de Colonie (3-5%). Unii producatori fac un parfum solid, parfum solid ce este la fel de puternic ca un parfum pur, insa este sub forma unui gel, ca si consistenta. Apa de Toaleta si Apa de Colonie, in general, sunt interschimbabile, in special la parfumurile de barbarti. After Shave-ul are cea mai mica concentratie de uleiuri. Cu cat este mai mare concentratia de uleiuri, cu atat mai mult va persista parfumul dumneavoastra si este nevoie sa se aplice mai putin.

3. Ce reprezinta piramida olfactiva (etapizarea notelor de parfum)?

Parfumurile sunt alcatuite din combinatii de arome, aceste combinatii fiind numite note. Notele de varf sunt foarte usoare, volatile si persista doar cateva minute (5 -10 minute), insa creeaza prima impresie cea care conteaza foarte mult in alegerea parfumului. Notele de mijloc (de inima) se vor simti in aproximativ 15 minute de la aplicare si pot dura pana la o ora sau mai mult. Notele de baza persista cel mai mult, chiar si 24 de ore (in functie de pH-ul pielii, compusii folositi in parfum, etc.)

4. Este adevarat ca parfumurile pot influenta starea de spirit?

Da, deoarece aroma actioneaza direct asupra echilibrului psihologic. Notele placute pot imbunatati starea de spirit ale unei persoane, iar in opozitie, esentele ascutite, foarte puternice, pot induce o stare de apasare si disconfort. Pentru ca pe fiecare dintre noi parfumul „se asaza” diferit si acest lucru va influenta dezvoltarea lui ulterioara. Fiecare om este unic (gene diferite, ph-ul pielii, temperatura pielii, dieta, vicii etc.) ceea ce face ca parfumul sa interactioneze diferit.

5. De ce unele parfumuri par sa dureze mult mai mult decat altele? 

In mod normal, un parfum (extract), in forma cea mai concentrata, ar trebui sa dureze 6-8 ore, o apa de toaleta 3-4 ore sau chiar mai mult. Pentru persoanele cu pielea uscata, slab hidratata, poate fi necesara aplicarea frecventa a parfumului, comparativ cu pielea naturala sau grasa a carui nivel mai ridicat de hidratare ii permite sa retina mai mult parfum. Nivelurile individuale ale PH-ului pot afecta, de asemenea, persistenta unui parfum.

6. Cum pot face ca parfumul sa persiste mai mult?

Parfumul poate sa persiste mai mult prin reimprospatarea in timpul zilei sau prin folosirea produselor complementare (pentru femei, gel dus si lotiune parfumata), iar pentru barbati este recomandata si aplicarea balsamului after-shave.

7. Cum ne putem alege parfumul perfect? 

Alegerea parfumului este un lucru foarte important, deoarece acesta iti va fi un prieten de nedespartit care isi lasa semnatura, imaginea olfactiva peste tot pe unde vei trece. Se poate face o prima selectie a parfumului, prin impregnarea pe hartie speciala.

Dupa aceasta preselectie, este recomandabil sa incerci parfumul direct pe piele, iar caldura corpului va elibera mirosul. Un parfum are nevoie de timp ca sa ajunga la maturitate, pentru a ajunge in varful piramidei de frumusete si de expresivitate, trecand prin etape succesive. In 60% din cazuri, alegerea unui parfum se face in primele 12 secunde. Notele sale de varf se evidentiaza, iar 3-4 minute mai tarziu, se vor dezvalui notele de inima, urmand ca, o ora mai tarziu, sa descoperi ultima piesa din puzzle, notele de baza, care iti vor permite sa intelegi modul in care parfumul prinde viata si infloreste pe piele. Incheietura mainii, a cotului sau zona gatului sunt cele mai potrivite locuri de pulverizare a parfumului.

8. Cum si unde sa "utilizam" parfumul? 

Nu este recomndabil sa  utilizezi  parfumul pe dosul mainii, in palma sau pe bijuterii, caci metalul, in special, cuprul aciduleaza zona de contact cu pielea. In afara de pulverizarea in zonele bogat vascularizate ale corpului, locuri unde pielea este mai calda, unde mirosul de parfum se dezvolta pe deplin, este de asemenea, placut sa pulverizezi parfumul pe haine, pe un fular sau pe o batista. Anumite arome se difuzeaza fosrte bine in blanuri, pulovere de lana sau alte materiale naturale, ca lenjeria sau matasea.

Utilizarea parfumului tine strict de alegerea noastra personala. Produsele Fragonard contin ingrediente naturale si pot fi aplicate si pe par.

9. Cum pot pastra parfumul in conditii bune? 

Daca porti acelasi parfum in fiecare zi, nu se pune problema legat de modul de conservare. Trebuie sa eviti sa depozitezi sticla de parfum langa lumina directa a soarelui sau langa o sursa de caldura. Daca utilizati mai multe arome, in functie de circumstante, este recomandabil sa nu se cumpere cantitati mari. Dupa un an, o sticla deschisa, dar inca plina, isi pastreaza aroma intacta. In caz contrar, este foarte posibil ca mirosul sa se altereze. Parfumul dintr-o sticla nedeschisa isi poate pastra mireasma originala ani de zile.

Chiar daca, uneori, culoarea parfumului poate sa se modifice nu este cazul de ingrijorare: parfumul continua sa traiasca deoarece materiile prime evolueaza.

 10. Cum aleg parfumul potrivit pentru un cadou?

Cea mai sigura metoda ar fi sa afli ce arome ii plac persoanei careia ii vei darui cadoul, astfel un consultant ADDA Shop te va putea ajuta sa alegi alte parfumuri asemanatoare sau din aceeasi familie olfactiva. Daca nu stii ce parfumuri prefera, incearca sa descrii persoana pentru care cumperi cadoul (personalitatea, stilul vestimentar, ocupatia), cere maxim 3 variante si, daca ai posibilitatea, testeaza-le si alege-l pe care crezi tu ca s-ar potrivi.